Lördagen den 19 september
åkte jag till TRABI med de nya reservdelarna.
Förgasaren öppnades vilket var lite bökigt då
den sitter ganska trångt under motorn.
Jodå
- nålen var lite trög, men flottören såg bra
ut. Den nya nålen monterades och förgasaren
(med ny packning) skuvades samman. Samtidigt
byttes gummislangen för lufttillförseln.
När
allt var återställt och det konstaterades att
ingen bensin läckte gjordes ett startförsök.
TRABI drog ingång snabbt och lätt och allt var
som det brukar. En liten kort provtur som inte
visade på några problem.
Resten
av underhållet som smörjning och tvätt skulle
göras i Lund varför det hyrdes en släpkärra
för transporten. Jag ville inte köra till Lund
utan att allt var kontrollerat, dessutom var jag
ensam med två bilar....
|
|
Söndagen den 20 september
smorde de sju punkterna samt kontrollerades TRABI
under till så allt såg bra ut. Inga problem
kunde hittas så det kördes till annan plats i
Lund för tvättning och garagering.
Nu är TRABI ren
och fin och kan användas under hösten. Förra
årets bromsproblem har ännu inte märkts.
|