Trådbuss Landskrona

6-7 september 2010, 4:e
trådbussen provkörd
Den 6 september var det
dags att provköra den 4:e trådbussen i Plzen
där Skoda Electric byggt in den elektriska delen
i bussen. Intrycken av bussen var bra och den
eftersträvade likheten med de tre gamla helt som
förväntat - det är svårt att se skillnaderna
- även om dom finns och i grunden är många!. |
|
|
© PG Andersson 6 sept 2010
|
Trådbussen
utanför stationen i Plzen i väntan på den
svenska delegationen från Skånetrafiken
(fordonsägare) och Nobina (operatör). |
|
© PG Andersson 6 sept 2010
|
Under
provkörningen gjordes uppehåll vi en oanvänd
slinga där bussen besiktigades i moment 1.
Bussen gick riktigt bra och det var inte många
anmärkningar som lyftes fram.
|
|
|
©
PG Andersson 7 sept 2010
|
Dag
2 av besiktningen, den 7 september,
gjordes en tur genom Plzen på väg till
Skoda-verken. På bilden gör
landskronabussen uppehåll vid den
centrala hållplatsen Mrakodrap.
|
|
|
©
PG Andersson 7 sept 2010
|
Mrakodrap
ur en annan vinkel.
|
|
|
©
PG Andersson 7 sept 2010
|
Väl
framme vid Skoda-verken var det dags att
gå igenom de justeringar som ska göras
innan leverans till Landskrona.
|
|
|
©
PG Andersson 7 sept 2010
|
I
fabrikshallen får den gröna trådbussen
göra sälskap med trådbussar som är
under produktion till Sofia och närmast
till vänster Teplice (Skoda 28 Tr).
|
|
-
|
Samtliga bilder och text
(om inte annat anges) ©PG Andersson, 2010
|
|
|