Efter att det varit problem
med isbildning och nedkoppling av matarstationen
vintern 2003/2004 har modifieringar gjorts inför
vinterna 2004/2005. Det har nu visat sig att
störningar pga isbildning nästan helt har
försvunnit. När järnvägen mellan Landskrona
och Ängelholm via Helsingborg stängdes i
december 2004 pga isbildning på kontaktledningen
- rullade trådbussarna utan problem.
Eftermiddagen den 12 februari drog ett
snöoväder in över Skåne - trådbusstrafiken
rullade utan problem. Bilderna nedan är tagna
den 13 februari då det fortsatt var snö i
luften.
Trådbussarna
körs av Arriva på uppdrag av Skånetrafiken och
ingår som del i Stadsbuss Landskrona..
Trådbussen väntar på
resande från tåget.
När snön ligger tjock är det
jobbigt att gå där det inte plogats.
Trådbussen
ger sig av för färd mot Centrum. Snöröjningen
på linje 1s hållplats är inte den bästa.
Efter
Stationsrondellen går trådbussen in på en kort
bussgata.
I
Kollonigatan rullar en trådbuss på väg mot
stationen.
Strax
efter hållplatsen Lasarettet.
I Repslagargatan är bussen på väg
mot Vilan och sedan mot Centrum.
Postrondellen passeras. Platsen
utgör delningen mellan de båda ursprungliga
busslinjerna i Landskrona mot Borstahusen och
Karlslund.
Eriksgatan passerar genom
Stadsparken.
Vid Kasernplan är vi i hjärtat av
Landskrona och på punkten för invigningen den
27 september 2003.
Efter 3 km har trådbussen ankommit
till den södra ändstationen vid Skeppsbron.